Tuesday, March 23, 2010

6 Jeritan korang 3/23/2010 09:23:00 AM

Tercapai Impian

Posted by Din - Filed under , ,
Alhamdulillah rasa syukur yang tidak terhingga kepada Allah SWT kerana dengan izinNya dapat jugak aku merasakan blogging dengan self hosted.. Di sini aku nak ucapkan ribuan terima kasih kepada Omar.my terhadap kemurahan hati beliau utk membuat kontest tajaan domain.. Pada mulanya aku hanya menang domain sahaja so aku cakap alang2 dah ada domain baik wat hosting trus.. Sebab aku pon baru lagi ni so aku ckp nak yg pakej rm10 dari Jomhosting.. Tapi dengan kemurahan hati pihak Jomhosting maka dorang taja aku bg pakej tu.. Aku sangat2 berterima kasih sebab sudi taja aku yang baru lagi dalam blogging ni..

Akhirnye tercapai jugak cita2 aku nak merasa self hosted ni.. Alhamdulillah rezeki tuhan nk bagi kan.. Semoga pihak Jomhosting dan Omar.my akan terus bertambah rezeki mereka.. Amin..
Continue reading...

Monday, March 22, 2010

7 Jeritan korang 3/22/2010 03:11:00 AM

Contest Esok Malam

Posted by Din -
Oyeaa baru habis satu entri terus buat entri baru.. Maaf ye kawan2 sebab saya sangat boring petang ni dan terasa nak join kontest.. Saya pon baru lagi dalam arena blogging ni ye akak2 dan abang2 sekalian.. Hahaahha.. So terasa nak join kontest sebab sebelom ni xpenah lagi join ni.. Hak3.. Boleh je kan.. Ok ni contest dari cik lumut ye.. Hadiah dia topup celcom rm50.. Hahaha so yang pakai maxis tu xperlu join ye.. Ekekekeke..





Ok meh aku nak wat dialog ye dalam gambar ni...:

adik: der lek lu aku baru nak setting tempat nak amik gambar ni..
abang: yo bro.. ko xyah kalut la.. setakat amik gambar jela..huh..
adik: yo bro aku ada awek sebelah ni kenala setting baik punye..ape daa..
abang: yo bro ko xyah perasan la..ko tengok awek ni dah melekat kat aku la..hahahaa..
adik: ceh mentang2 big bro duk bawah bajet awek ni nak kat bro ke.. bajet r bro ni..
abang: bajet x bajet tapi ni hakikat.. Muahahhahahaha.. oyeaaaaa..
adik: dalam hati(taik kucing hitam la bro aku ni)

Ok meh aku nak bagi slogan plak ye..
Perempuan ini tidak patot ada dalam gambar ni sebab dia la adik ngan abang tu bergaduh.. Tidak elok bagi seorang perempuan ni memecah belah kan ikatan kekeluargaan antara adik dan abang.. Dan kita kalau adik beradik ni jangala kerana perempuan kita dah gadoh.. Awek boleh cari lagi tapi adik beradik.. Lu pikir la sendiri....

p/s: cik lumut ni rekaan je ye..jangan amik ati ek ngan dialog ni semua..peace..=p


Continue reading...
3 Jeritan korang 3/22/2010 02:52:00 AM

No Sweat

Posted by Din -
Aduh penatnye arini kelas sampai petang.. Berpeluh2 aku dibuatnye.. Yela dah gi kelas pon jalan kaki je mana xberpeluh ye.. Hahaahhaha.. Korang pon kalau jalan kaki tengah panas samela jugakkan.. Kompemla berpeluh.. Kan sistem kumuh kita berpeluh ni.. Boleh kuarkan toksin2 dalam badan kita ni.. Tapi kan kalau berpeluh kuat sangat xleh jugak.. Nanti badan berbau la plak..Muahahaha.. Ke ada yang xsetuju ngan statement aku ni.. Kalau xsetuju korang g berlari keliling padang biar berpeluh habis satu badan.. Hak3..

Haaa ni aku kasi tunjuk sikit gambar yang diperlukan bagi mengelakkan badan kita berbau lepas berpeluh.. Kalau korang jenis yang aktif memang patot r beli adidas action 3.. Bagi lelaki kompem bau badan korang maskulin gitu.. Hahahaha.. Weh aku serius la ni.. Jenama adidas ni kan dah tau kehebatannye.. Tak perlu dipertikaikan lagi la..Hak3.. So pae tunggu lagi bro.. Gi je beli nanti korang yang untung ramai awek2 lawa nak kat korang tu.. Ahak3.. Tak kan la korang xnak awek yg cun2 kiut miut ni x.. Hahahah tipula kalau cakap xnak ni kan.. Muahahaha..

Yang bagusnye lagi pasal Adidas Action 3 ni adalah sama macam tajuk entri aku ni iaitu 'No Sweat'.. Yup kalau korang pakai ni mesti xberpeluh punyela.. So bile xberpeluh xdala bau badan kan.. Walaupon peluh ni penting tapi kalau berpeluh tang tu xelok jugakkan so beli la Adidas ni.. Ia akan dapat membantu anda dalam menghadapi dilema lebihan peluh ni.. Hahahahaha.. Jangan risau sebab ramai orang yang menghadapi masalah ni.. So kita kena cari jalan penyelesaian ni kan.. Maka belilah Adidas 3 Action ni ye..

Sape yang suke berpeluh dengan kadar yang banyak ni akan xtentu arah la.. Sebab bile peluh banyak sangat kita nak buat keje pon rase rimas je.. Rase nak gi mandi sekali lagi je sebab peluh asyik kuar je.. So try la guna Adidas 3 Action ni.. Korang xrugi la sebab ni deodorant dan oleh wangikan tubuh kita ni kan.. Hehehehe betol tak ape aku cakap ni.. Haaa bagos pon korang dah setuju.. So ape lagi gi la beli.. Nanti belikan untuk aku sekali ye.. Hak3..

Project Alpha Season 2 is presented by Adidas Action 3 and supported by P1 and MAS. Auditions are now open! Check it out at www.projectalpha.com.my/auditions
Continue reading...

Sunday, March 21, 2010

5 Jeritan korang 3/21/2010 09:48:00 AM

Akhirnye titik peluh selama ini membuahkan hasil

Posted by Din - Filed under ,
Syukur ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah kurnianya aku masih hidup dan masih bernafas.. Semoga hidup aku ini akan lebih bermakna.. Sesungguh nya kita perlu bersyukur kerana kita telah dikurniakn 2 nikmat yang paling besar dalam hidup kita iaitu nikmat iman dan Islam.. Alhamdulilah bersyukur kerana masih diberikan nikmat itu.. Okeh dah ckup tazkirah malam ye.. Hak3..

Kita teruskan agenda kita yang betol berdasarkan entri ni ye.. Korang agak apekah maksud tajuk entri aku ni ye.. Haaa pikirla bagi dapat.. Okla ni bile orang dapat sesuatu yang dia nak la baru kuar perkataan macam tajuk entri aku tu.. Hahahaha.. Tapi rasenye xda kaitan kot ngn ape yang aku nak tulis ni.. Muahahahaha.. Okla aku dapat award dari cik Yeyen je.. Ahak3.. Thank you ye cik Yeyen kerana sudi bagi award kat aku ni..




1.Thank & link the person that gave u the award
Ok dah ucap terima kasih dah..

2.Pass diz award onto15 bloggers u've recently discovered n think are fantastic


3.Contact and let them know they've won the award

4.State 7 things about yourself

-Newbies dalam dunia blogging
-Student di salah satu ipta kat Malaysia
-Fan Man Utd
-Minat nak belajar pasal komputer
-Suke makan nasi goreng
-Mudah marah dan mudah cool balik
-Penyabar 

Ok dah siap dah.. Yang aku tag tu terimala award ni ek..hihi..=p 

Continue reading...

Saturday, March 20, 2010

10 Jeritan korang 3/20/2010 09:19:00 AM

Koboi Pon Datang Makan Kat Malaysia Ni

Posted by Din - Filed under , , , , ,
Ish2 aku mule2 xpercaya jugakla kan koboi2 dari Texas tu datang makan nasi kat sini.. Yela koboi mana makan nasi la der.. Hahahaha tiru ayat adnan ckit ye.. Mule2 aku dengar budak2 ni duk cakap ada satu masakan baru nama dia nasi koboi.. Naik pelik bin hairan lah aku rase.. Dan sedikit berpinar mata aku ni sebab lampu kat restoran tu terang sangat eh silap.. Sebab terkejut koboi datang masak2 kat sini sampai wujudnye nasi koboi.. Mula2 aku duk pikir ape la geng2 koboi bi masak ye.. Bolehke dorang ni masak.. Kalau bab tembak-menembak memangla dorang ni terer.. Hua3..


Pelik kan nasi koboi ni.. Mule aku pikir nasi dengan lauk ayam je ni.. Tapi aku pikir balik macam xlogik pulak nasi koboi ni.. Korang agak2 nasi koboi ni camne ek.. Haaa cubela teka mane tau korang betol.. Ye siyes memang wujud nasi koboi ni.. Aku mana penah tipu orang la.. Hak3..=p

Okla meh aku tunjuk ape nasi koboi ni ye.. Jeng jeng jeng........................................
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-




Hahahahahaha.. Ni je nasi koboi.. Nasi putih ngan telur mata atau telur dadar ngan sup kosong..
Kat tempat aku RM2 je nasi koboi ni.. Muahahaha..=p
Tapi ada jugak orang panggil nasi bujang kadang2 nasi bajet..
Korang nak try tak nasi koboi ni.. Kalau nak try korang amik duit pastu kuar cari kedai..
Hahahaha.. Yela aku mana reti masak nasi koboi..


p/s: Sedap tau nasi koboi ni.. Tapi sedap time poket kosong jela.. Hahahaha..=p
Continue reading...

Friday, March 19, 2010

3 Jeritan korang 3/19/2010 09:36:00 AM

Kena Tag Lagi

Posted by Din - Filed under
Adoi yai aku kena tag balik dengan cik Bazilah@buzzy.. Xpe sebab aku orang macho so aku jawab tag ni.. Miahhahaha.. Alah aku nak perasan cikit je pon xkan xboleh bro..=p

1. Adakah anda rasa anda HOT?
Sori la aku xhot cume aku macho je ckit.. Hak3..

2. Upload wallpaper pc/laptop yang anda guna sekarang!


3. Cerita pasal gambar ni.
Tiada unsur2 lucah dan hanya cantik pada pandangan mata kasar aku.. Hua3..

4. Kali terakhir makan pizza.
Aku rase dah setahun aku xmakan pizza.. Kureng ckit..=p

5. Lagu terakhir anda dengar.
21 Guns - Green Day

6. Apa anda buat selain menyelesaikan tag ni.
Baru lepas kuar makan.. Lewat tol gi makan..

7. Selain nama sendiri, anda di panggil nama apa?
Nama kat umah aku abe.. Hua3..

8. Tag lagi 8 orang
Xnak la sebab semalam dah tag orang.. Kesian dorang nanti.. Hak3..
 
Ok dah setel pon ye cik buzzy.. Xpela xtag orang pon ek..
Nanti dapat tag lain aku tag pulak blogger2 yang lain ye.. Hihi.
MySpace

Continue reading...

Thursday, March 18, 2010

15 Jeritan korang 3/18/2010 10:26:00 AM

Aku Kena Tag Kali Kedua

Posted by Din - Filed under
Hahahaha.. Aduh dah lame benor xkena tag dengan member2 ni.. Dahla tag kali ni ala2 romantik gitu.. Muahahaha.. Xpela bagi mengekalkan kemachoan aku ni aku jawab jela tag ni ye.. Ahak3..


1) siapakah diri anda di rumah?
Aku Kalau kat umah seorang yang lebih suka memerap je sambil tengok laptop..
Lagipon time kat umah ni la aku betol2 boleh rehat.. Hihihi..

2) siapakah diri anda di samping rakan?
Aku kalau membe yang baik ngan aku minta tolong ke ape aku akan tolong dia mane yang mampu...
Asalkan membe aku akan cube tolong sebab bukan membela kalau xleh tolong kan.. Hak3..

3) 5 benda yg anda idamkan tp masih belum tercapai
-Ada moto sendiri
-Ada kereta aku sendiri..(saga blm cukupla)
-Nak ada pc sendiri sebab lagi best dari laptop..haha..
 -Nak ada pendapatan sendiri..penting bro ada duit ni..Hak3..
-Last mestila nak kawin.. Sape xnak kan.. Muahahahaha
4) siapakah nama pasangan anda
Erkk begitu berat sekali soalan ini ditujukan..Okla sebab aku macho aku bgtau..Hak3..
Nama dia ekin.. Wahahahaa.. Ok r tu kan..

5) ceritakan 5 perkara yg paling anda suka tentang pasangan anda
-Cantik..(yela kan awek aku ni)
-Amik berat pasal aku ni.. Cewahh..
-Suka sangat duk nyakat aku ni..(erkk suke ke??)
-Rajin blaja..Bagusla ni kan tapi aku yang malas..Hahaha..
-Pandai jaga diri dia tu..

6) bila tarikh anda couple
31 Februari 2007
7) apakah kenangan pahit anda bersama pasangan anda
Maaf kali ni aku dah xmacho.. Hahahahaha..

8) lagu tema cinta anda
Sori r bro gua xlayan r lagu cintan2 ni.. Muahahaha..
9)apa perubahan yg ingin anda lihat dari pasangan anda
Tak nak ada perubahan dah..

10) tag 10 rakan yg lain

Buzzy.. Ni aku baru kenal je so nak tau ckit pasal dia.. Hak3..
Arein.. Ni pon same baru kenal..
Areev19..Baru kenal jugak..=p..
Yeyen.. Blogger yang kiut.. Hihi..
Alep.. Rumate gua ni bro..
Fid.. Ni blogger yang cool..
Bieyra.. Blog dia sungguh comel..Hak3..
LuzakaMLMexpert.. Ni blogger yang friendly..
Wonderpets.. Ni nama gelaran dia ye..
Sakira.. Ni blogger yang pandai wat header..

Walaupon aku baru kenal korang n korang pon baru kenal aku tapi sudilah jawab tag ni ye..
Aku ni masih baru dalam blogging ni..Thank you guys..=p
 

Continue reading...
7 Jeritan korang 3/18/2010 01:22:00 AM

Gempar!!! Satu Rahsia Telah Terbongkar

Posted by Din - Filed under , , , ,
Assalamualaikum kawan2.. Ok kali ni aku nak kongsi ngan korang semua satu rahsia.. Emm apekah rahsia ni yang nampak cam besar je kan.. Aku pon baru tau pasal rahsia ni.. Bagi aku rahsia ni sangat penting untuk aku kongsi dengan bloggers sekalian ni kan.. Rahsia yang aku nak cite ni ada sangkut paut jugakla dengan kita orang Islam ni.. Mungkin dah ramai yg tau sal rahsia ni tapi xpela aku kongsi lagi kat cni supaya yang xtau lagi boleh baca kat cni ye..



Rahsia surah Al-Fatihah dan cara amal

Dalam kekusutan minda. Dalam ketidak tenteraman jiwa. Dalam kecelaruan ummat. Dan dalam segala macam keserabutan masyarakat sekarang ini. Saya berpendapat, adalah teramat MUSTAHAK bagi setiap seorang daripada kita ini, khususnya yang beragama Islam, agar memperkukuh diri kita dengan ilmu2. Bukan hanya mendalami ilmu, malah yang terlebih pentingnya ialah mengamalkan ilmu yang kita ada.

Dalam entri kali ini, saya ingin mengajak anda semua untuk memahami dan meneliti tentang kehebatan dan keistimewaan surah al-Fatihah.

Bukan hanya sekadar mengetahui tentang kelebihan surah Fatihah ini, malah saya menyeru kepada anda semua, agar kita sama-sama dapat mengamalkan ilmu yang dikongsikan dibawah ini.



Baca dan ketahuilah ' Rahsia Fadhilat Surah Fatihah ' ini. Serta amalkanlah ilmu yang kita dapat. InsyaAllah.
1. Untuk membuatkan seseorang (suami anda, isteri anda, anak2 anda) supaya sentiasa ingat dan kasih pada anda :

* Bacalah surah al-Fatihah 14 kali sebelum tidur.

2. Untuk mengubati penyakit yang kritikal :

* Baca surah al-Fatihah 41 kali dan tiup pada air
* Minum air tersebut dan mandi menggunakan air tersebut.

3. Untuk merawat masalah sakit kepala / sakit yang berkaitan dengan otak:

* Baca surah al-Fatihah 7 kali sambil mengusapkan kepala orang yang sakit tersebut.
* Lakukannya 1 kali sebelah pagi dan 1 kali sebelah malam setiap hari tanpa gagal.

4. Untuk mengurangkan kesakitan yang melampau :

* Baca surah al-Fatihah 3 kali dan tiupkan dalam segelas air dan minum air tersebut..
* Kemudian, baca surah al-Fatihah sambil mengusap ditempat yang berasa sakit tersebut.

5. Untuk menghentikan bayi / anak kecil yang sedang menangis (samaada menangis ditengah malam atau pada bila2 masa sekalipun):

* Baca surah al-Fatihah 7 kali sambil mengusapkan kepala bayi/anak kecil tersebut.

6. Untuk merawat luka2 kecil : Contohnya luka terkena pisau, luka disengat tebuan, darah keluar tak berhenti, jari terkepit pintu dan sebagainya...)

* Baca surah al-Fatihah 3 atau 7 kali
* Kemudian, gunakan ibu jari, ambil sedikit air liur dari bahagian "langit-langit" dan gosokkannya pada kawasan yang terluka tersebut.

Semua cara yang diterangkan di atas, INSYAALLAH pasti akan mendatangkan kesan dengan beberapa syarat :
1. Percaya dan yakin bahawa Surah al-Fatihah ialah sebaik-baik penawar untuk segala macam jenis penyakit (dengan kuasa Allah yang menjadikan surah al-Fatihah penuh keistimewaan)
2. Baca dengan penuh "khusyuk" dan "Tawadhu"
3. Tawakal sepenuhnya pada Allah
4. Gunakan amalan tersebut dengan NIAT YANG BAIK saja
Mintak lah yang baik baik.. Niat biar baik. InsyaAllah akan dimakbulkan
oleh Allah.

Wallahualam.

Sumber ilmu : Diajar oleh Dr. Fatma Az-Zahra (semasa kelas tafsir al-Quran)

credit kepada forum umplife yang diambil dari forum CG..
Continue reading...

Wednesday, March 17, 2010

22 Jeritan korang 3/17/2010 10:01:00 AM

Kompem Ini Yang Terbaik!!!!!

Posted by Din - Filed under , , , ,
Haahhhh.. Ni kompem r yang terbaik.. Tak pernah lagi aku tengok benda camni.. Siyesli memang aku kagum dengan orang yang boleh buat benda yang camni.. Yela bukan senang nak buat camni bro.. Aku da penah cube tapi xdapat pon.. Eh xpenah pon tipu je.. Hak3.. Tapi aku rase kalau korang tengok benda ni pon kompem korang suke la kan.. Yela dah benda ni gile chumel r bak kata pompuan.. Wawawawawa.. Ok2 xnak cite panjang la bro kan.. Nanti korang xminat nak tengok lak kan benda ni.. Muahahahaha.. Okla meh aku tunjuk ek pe yang terbaik ni.. Bagi aku ni memang terbaik dah.. Hihihihihi..

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

 Muahhahaha.. So ape macam kawan2 sekalian.. Terbaik x..Hahahaha.. Kan aku dah cakap memang benda lawa.. So layan je..
Continue reading...

Tuesday, March 16, 2010

2 Jeritan korang 3/16/2010 02:07:00 AM

Kalau Dah Itu Menjadi Takdir Hidup Aku Maka Aku Redha

Posted by Din -
Emm nak cite pasal ape ek arini.. Mungkin sedikit luahan perasaan kot.. Walaupun aku baru seminggu je berjinak2 dalam blogging ni tapi terasa nak cite pasal life aku pulak.. Aku ni datang dari keluarga yang tak punya apa2 la.. Aku ada 3 orang adik beradik dan masih ada lagi ibu bapa aku.. Keluarga aku ni bukanla seperti keluarga orang lain yang berharta dan mempunyai macam2 lagi la.. Dulu ayah aku hanya mempunyai sebuah motor cabuk je.. Tak ada kereta tak ada rumah pon.. Ayah aku pelan2 kumpul duit nak buat rumah untuk keluarga dia yakni keluarga aku la.. Ayah aku ngan mak aku dulu keje ngan kilang kayu je.. Kat situla mak ayah aku cari duit nak sara hidup aku adik beradik.. Dulu hidup aku sangat susah.. Aku ngan adik no 2 aku tinggal ngan nenek aku kat bandar.. Adik aku yang bongsu tinggal kt kampung dengan mak dan ayah aku..



Nape jadi camtu sebab mak aku nak aku ngan adik aku belajar kat bandar biar pandai sebab kalau kat kampung paham2 sendirila kan.. So aku belajar la kat bandar ni.. Mase aku sekolah rendah tu ramai kawan2 yang aku ada.. Ada yang kaya dan ada yang miskin.. Tapi bile aku berkawan nga orang kaya ni aku kadang2 terkilan.. Yela meraka ada duit nak beli ape2 pon.. Macam aku ni mana la ada duit bro nak beli itu ini.. Nak beli aiskrim pon pikir 2 3 kali.. Selamat la tu mase kecik tak tahu nilai duit dalam hidup ni camne.. Skang bile berkawan ngan orang kaya kadang2 aku sedih.. Dorang semua ada je duit nak buat ape2.. Nak g makan kfc selalu ke g kuar shopping ke makan sedap2 ke.. Tapi aku xmacm tu.. Aku mana ada duit..

 Syukurlah mase aku nak naik form 1 ayah aku dapat keje jadi tukang kebun kat sekolah.. Walaupon bagi sesetengah orang ape sangatla keje tukang kebun ni tapi bagi aku tu la keje yang terbaik ayah dan mak aku dapat.. Mak aku dapat keje kat sana mase aku form 2 xsilap.. Kenapa aku cakap tu keje yang terbaik sebab kat situla keluarga dapat rezki yang banyak.. Mak ngan ayah aku dapat ramai kawan kat sana.. Selalu je orang sedekah pe2 kat family aku ni.. Syukur alhamdulillah sebab memberikan rezki kepada aku sekeluarga.. bile keje kat sekolah tu mak ayah aku xpenat sangat.. Balik pon awal berbanding keje kat kilang kayu dulu.. Dan persekitaran pon lagi bersih.. Mak aku skang asik sakit je sebab lama sangat keje kat kilang kayu tu.. So skang aku bersyukur sangat2 sebab dapat rezki camni.. Dah ada keta walopon keta buruk n ada la sebijik motor ex5 kat umah..



Kepada mak dan ayah aku terima kasih ats jasa dan pengorbanan terhadap aku ni.. Hantar aku sampai ke universiti.. Hanya Allah yang dapat membalas jasa mak dan ayah.. Saya sayang mak dan ayah saya!!!!
Continue reading...

Monday, March 15, 2010

5 Jeritan korang 3/15/2010 10:13:00 AM

Kenapa Aku Pilih Jugak Burung Ni?

Posted by Din - Filed under
Mesti korang pelikkan dengan entri aku kali ni.. Yela tibe2 cakap pasal burung lak.. Emm aku pon xsangka jugak burung ni aku pilih jugak.. Ape yang aku pilih pulak ngan burung ni.. Aku pilih dia jadi teman aku.. Dengan burung ni bolehla aku nak kongsi ape2 yang ada dalam hatia aku ni.. Yela dalam hati kita ni kadang2 ada jugak benda yang nak di luahkan.. Korang pon kadang2 nak luahkan isi hati kat sape2 kan.. Aku tau korang mungkin aku ni pelik pilih burung lak nak dijadikan teman.. Aku pon pelik sebenarnye..



Continue reading...
2 Jeritan korang 3/15/2010 07:13:00 AM

Perlukah Aku Membeli Rumah Aku Sendiri?

Posted by Din -
Hai semua..sihat tak malam ni..haha..saje nak tanya khabar geng blogger semua ni.. 2 3 hari ni aku asik terpikir je perlukah aku membeli rumah aku sendiri.. Yela student macam aku ni mana la ada duit nak beli rumah.. Dan aku yang masih dalam proses pembelajaran ni layak ke nak beli rumah aku sendiri?? Kalau aku beli rumah aku sendiri sape nak tolong aku sediakan rumah aku ni..
Continue reading...

Sunday, March 14, 2010

7 Jeritan korang 3/14/2010 10:01:00 PM

Baru Aku Tau Kenapa Melaka Je Yang Kena Tawan Dengan Portugis

Posted by Din - Filed under , ,
Tolong sebarkan perkara ini (Sejarah Penjajahan Tanah Melayu) kepada
kawan kawan kita supaya kita semua dapat kesedaran di sebalik sejarah
yang sengaja tak didedah disebabkan agenda tertentu.. Semoga dari
pendedahan ini kita mengambil iktibar betapa Ketuanan Melayu disanggah
selama ini.....
Continue reading...
3 Jeritan korang 3/14/2010 09:07:00 AM

kadang2 kita pon ada pesanan yang perlu kita dengar kan

Posted by Din - Filed under ,
Assalamualaaikum semua..Kali ni aku nak kongsi sedikit tentang pesan orang yang lebih berilmu la kan..Yela kita ni masih muda dan banyak lagi ilmu yang kita xtau..So ingin sekali aku nak berkongsi dengan kawan2 aku tentang pesanan ni..

Pesanan ni adalah daripada Luqmaul Hakim..Korang pon mesti penah dengar Luqmanul hakim ni sapekan..Ni antara tokoh dalam dunia Islam kita ni..Masa dia hidup dia pernah memberikan kita sebanyak 25 pesanan..Ok jom aku tunjuk pae pesan Luqmanul Hakim ni..
Continue reading...

Saturday, March 13, 2010

4 Jeritan korang 3/13/2010 08:34:00 PM

MakAih 6 Juta Backlink!!!

Posted by Din - Filed under , ,

Pernah tak dulu korang terima surat berantai yang suruh masukkan wang pos ke dalam akaun tertentu dan nama pertama akan dibuang kemudian nama no.2 akan naik no.1 dan seterusnya..Hari ini benda tu diaplikasikan dalam mendapatkan backlink..Xpasti keberkesanannya tapi apa kata kita cuba je. Kalau fikir logik ada benar jugak guna cara ini..Jom kita cuba..bukan bayar pun percuma jer..
Continue reading...
5 Jeritan korang 3/13/2010 02:58:00 AM

Tulis & Menang ariffshah.com

Posted by Din - Filed under ,
Kontest Tulis & Menang adalah anjuran bersama sitikus.com, orange4k.com, ariffshah.com. Hadiah wang tunai ditaja oleh kujie2.com, mrs.kay.my, & myliriklagu.com.
Saya tahu kontest Tulis & Menang ariffshah.com dari blog ariffshah.com
Continue reading...

Friday, March 12, 2010

4 Jeritan korang 3/12/2010 11:52:00 PM

habisla sape yang suka simpan gambar xxxx dalam pc

Posted by Din - Filed under ,
Haa ni aku nak cerita sedikit pasal teknologi baru ni..satu alat yang dipanggil  'Porn Stick Detention' telah pon wujud. Gajet ni adalah berbentuk usb yang mana boleh dicucuk kat pc anda la. Satu syarikat yang bernama Paraben telah mencipta teknologi ni. Syarikat telah menggunakan kepakaran dorang untuk menolong masyarakat dalam nak membanteras gejala lucah ni kan. Ni ada petikan dari laman web CNET :



Continue reading...
10 Jeritan korang 3/12/2010 07:35:00 AM

Glory-Glory Man Utd!!!!

Posted by Din -
Yearggh...walaopon agak terlabat untuk mnulis kemenangan Man U keatas Ac Milan tapi aku tulis jugakla..hahaha..boleh je kan kawan2..perkkhh aku sanggup tu bangun kul 3.30 pagi semata2 nak tengok match pagi tu..yela dah minat punye pasal xkanla xnak gi tengokkan..wahahahaa..
Continue reading...

Thursday, March 11, 2010

0 Jeritan korang 3/11/2010 11:42:00 PM

hujung minggu datang lagi!!!

Posted by Din -
Oyeaaaaa..hahaha..gumbira bile dah tibe waktu untuk berehat2 dan menenangkan fikiran..ye la sape yang xsuke hujung minggu ni kan..tapi aku rase kali ni xda mase sangat untuk aku berehat kot..wahahah..tapi mase nk bebelog ada pulak kan..ish3 teruk tol la..nanti dah nak stat minggu test dah..so nak xnak kena stat bukak buku la beb..klu xbukak baca la slide..wawawawa..MySpace
Continue reading...
0 Jeritan korang 3/11/2010 12:51:00 AM

sedikit perkongsian ilmu tentang akidah ahli sunnah wal jamaah

Posted by Din - Filed under , ,
Assalamualaikum kawan2 semua..korang semua dah makan ke belom..klu belom eloklah korang g makan tau..nnt tibe2 gastrik korang jugak yang susah kan..wahahaha..xda gurau2 je..okla kali ni aku nak kongsi sedikit tentang akhlak para ahli sunnah wal jamaah ni..korang mesti slalu dengar kan ahli sunnah ni ape..ok tanpa membuang mase ni ada sedikit petikan tentang ahli sunnah wal jamaah ni ye..
Continue reading...

Wednesday, March 10, 2010

4 Jeritan korang 3/10/2010 09:55:00 AM

Tolong Aku Kawan!!!

Posted by Din -
tolonggg..aduh camne nak buat ni..nlog aku ni ada dua post block..cube korang scroll smpai bwh akan ada post yang sama kan..aku xtau r npe jadi cmni..sape2 boleh tolong x..aku xtau nk ejas camne dah ni..kawan2 tolong ek..MySpace
Continue reading...
2 Jeritan korang 3/10/2010 07:54:00 AM

Cara Macam Mana Nak Buat Somtam

Posted by Din - Filed under ,
Salam dan selamat sejahtera kpda semua penonton rancangan jom memasak bersama chef din..ok arini chef din nk berkongsi satu resepi yg sedap dan lazat untuk dinikmati oleh smue msayarakat ye..ok tuan2 dan puan2..kali ni chef din nak ajar korg care nk buat somtam..anda smue tau x somtam ni ape..somtam ni masakan dari Thailand..tp dah lame ada kt malaysia ni..ok tnpa mmbuang lbih bnyk mase yg mmg dah kesuntukan ni mari chef ajar ye..



Bahan-bahan :

1 biji betik muda, hiris memanjang, ketepikan
1 biji mangga muda, hiris memanjang, ketepikan
2 sudu makan kacang goreng – tumbuk kasar.
2-3 sudu makan sos ikan
1 sudu makan air limau nipis
1 sudu teh gula
1 biji buah tomato, belah 4

Bahan tumbuk :
1 ulas bawang putih
2 tangkai lada merah/ lada api – tambah lagi jika mahu pedas
1 sudu teh udang kering, rendam air panas sampai kembang

Cara penyediaan :

Tumbuk bawang putih, lada dan udang kering. Masukkan ke dalam mangkuk.
Masukkan kacang goreng, betik dsn mangga muda. Gaul hingga sekata.
Tuangkan sos ikan, air limau nipis, gula dan tomato
Kacau hingga mesra dan sajikan segera.

Ok dah siap pon respi ni..hahaha..ok la kan..kadang2 nak berlakon jadi chef jugak..maklumla xpndai nk masak..hahaa..ok la smpai disini saja rncangan memasak bersama chef din..hihi..


credit to: http://www.resepi4u.com/
Continue reading...

Tuesday, March 9, 2010

4 Jeritan korang 3/09/2010 09:47:00 PM

Diet Mengikut Cara Rasulullah SAW

Posted by Din - Filed under , ,
Assalamualaikum kawan2 semue..apa kabar anda semua ari ni..ari ni aku ingin berkongsi dengan korg tntg diet yang telah diamalkan oleh nabi junjungan kita iaitu Rasulullah SAW..bnyk manfaat yg akan kita dpt jika kita ikut ape yg Rasulullah buat..mengikut kata2 dari ustazz yg bernama Ustaz Abdullah Mahmood dia kata Rasulullah xpenah sakit perut spnjang hayat dia kawan2..hebatkn nabi kita ni..ok tnpa bercerita lebih pnjang ni lah dia diet yg diamalkan oleh Rasulullah SAW..

Jangan makan SUSU + DAGING

Jangan makan DAGING + IKAN

Jangan makan IKAN + SUSU

Jangan makan AYAM + SUSU

Jangan makan IKAN + TELUR

Jangan makan IKAN + DAUN SALAD

Jangan makan SUSU + CUKA

Jangan makan BUAH + SUSU CTH :- KOKTEL

# JANGAN MAKAN BUAH SELEPAS MAKAN NASI , SEBALIKNYA MAKAN BUAH TERLEBIH
DAHULU, BARU MAKAN NASI.

# TIDUR 1 JAM SELEPAS MAKAN TENGAHARI.

# JANGAN SESEKALI TINGGAL MAKAN MALAM . SESIAPA YG TINGGAL MAKAN MALAM
DIA AKAN DIMAKAN USIA DAN KOLESTEROL DALAM BADAN AKAN BERGANDA. 

Dalam kitab juga ada melarang kita makan makanan darat bercampur dengan makanan laut.
Nabi pernah menegah kita makan ikan bersama susu. di kuatiri akan cepat mendapat penyakit.
Ini terbukti oleh saintis yang menjumpai dimana dalam badan ayam
mengandungi ion+ manakala dalam ikan mengandungi ion-, jika dalam
suapan ayam bercampur dengan ikan maka terjadi tidakkan balas biokimia
yang terhasil yang boleh merosakkan usus kita. 
Al-Quran Juga ada mengajar kita menjaga kesihatan spt membuat
amalan spt:-

Mandi Pagi sebelum subuh @ sekurang kurangnya sejam sebelum matahari naik. Air sejuk
yang meresap kedalam badan boleh mengurangkan lemak mengumpul. Kita
boleh saksikan orang mengamal mandi pagi kebanyakan badan tak gemuk.

Rasulullah mengamalkan minum segelas air sejuk (bukan air ais) setiap
pagi. Mujarabnya Insayallah jauh dari penyakit (susah nak kena sakit).

Waktu sembahyang subuh disunatkan kita bertafakur (iaitu sujud sekurang
kurangnya seminit selepas membaca doa). Ia boleh mengelak dari sakit
pening atau migrin. Ini terbukti oleh para saintis yang membuat kajian
kenapa dalam sehari perlu kita sujud. Ahli-ahli sains telah menemui
beberapa milimeter ruang udara dalam saluran

darah di kepala yg tidak dipenuhi darah. Dengan bersujud maka darah akan mengalir keruang berkenaan.

Nabi juga mengajar kita makan dengan tangan dan bila habis hendaklah
menjilat jari. Begitu juga ahli saintis telah menjumpa bahawa enzyme
banyak terkandung di celah jari jari, iaitu 10 kali ganda terdapat
dalam air liur. (enzyme sejenis alat percerna makanan, tanpanya makanan
tidak hadam) Wassalam...

Sama2lah kita mengamalkannya..smoga diri kita pon akan sihat seperti Rasulullah kita..

Semoga perkongsian drpd aku ni dpatlah kita smue ikut dan sama2 dapat kebaikan drpd ilmu ni..
Ni aku amik dari forum umplife..tq kpda org yg bg ilmu ni..
WallahuA'lam

Sabda nabi Ilmu itu milik tuhan, barang siapa menyebarkan ilmu demi kebaikkan insyaallah Allah akan
menggandakan 10 kali kepadanya.

 
Continue reading...
2 Jeritan korang 3/09/2010 01:34:00 AM

Big Bang!!!

Posted by Din - Filed under , , , , , , ,
Arini aku nk cite sal satu grup dari korea ni..aku mule minat grup ni awl thun ni r..
lgpon lagu2 dorg ada yg masyuk ngn aku..haha..rsenye dah rmai yg knal grup BB ni kan..hihi..
kompemla rmai sbb korea skang tgh hot kat malaysia ni..hahaha..MySpace

Continue reading...

Monday, March 8, 2010

1 Jeritan korang 3/08/2010 10:56:00 PM

Mertua Benci Menantu

Posted by Din - Filed under , ,
ni aku ada satu cite nk kongsi ngn korg semue ye..cite sadis gak r..harap bile korg bace dpt amik iktibar ek..


Suzana (nama sebenar)dan razman(nama sebenar) adalah pasangan yang
paling bahagia dari sejak zaman sekolah..mereka sering kelihatan
bersama di kantin, di dlm kelas mahupun waktu belajar di luar kelas...

Sesudah
tamatnya zaman persekolahan, mereka menyambung pelajaran di sebuah U
swasta yg terletak di sekitar kuala lumpur... mereka bagaikan belangkas
yang x dapat di pisahkan lagi........ tetapi dalam setiap percintaan
mesti ada dugaan nya..

Salmah seorang ibu yg bengis &
terlalu mengongkong keluarganya untuk mengikuti sgala kehendak nya..
Salmah adalah ibu kpd Suzana.

Pada suatu hari, Salmah mendapat
tahu bahawa anak tunggalnya keluar dgn seorang lelaki iaitu Razman. Dia
mendengar khabar itu drpd jiran2 nya. Salmah pun naik berang dan sgt
marah terhadap Razman & mnyimpan dendam terhadap Razman..

Salmah sanggup memberhentikan pengajian anaknya dari belajar di U itu........dengan niat utk memisahkan mereka.

Setelah
3 bulan Suzana berhenti, datanglah Razman dgn rombongan meminangnya ke
rumah Suzana. Ibu nya terpaksa akur dgn perhubungan percintaan mereka
kerana menyedari bahawa jodoh anaknya itu memang kuat untuk Razman.

Setelah
setahun berlalu mereka pan di ijab qabul kan ...... Mereka berdua
bercadang hendak pergi honeymoon ke Pulau Tioman...... .tapi malang
telah menimpa mereka......

Razman dan Suzana telah mendapat
kemalangan semasa dalam perjalanan ke Pulau Tioman. Salmah bertambah
marah kerana kemalangan itu menyebabkan muka Suzana mengalami luka yang
teruk sehingga kulit muka nya tersiat. Malah meninggalkan kesan yang
amat menakutkan.. ....

Sejak kemalangan itu kebencian Salmah
terhadap Razman begitu membuak2. Razman berasa kecewa akan sikap Ibu
mertuanya... ...tambahan mengetahui berita tentang wajah isterinya
anaknya menjadi cacat seumur hidup.

Razman cuba utk memperbaiki
keadaan..... ...Razman bertemu dengan doktor bagi merawat muka
isterinya dengan cara mendermakan kulitnya. Perkara ini Razman telah
memohon agar doktor berjanji akan tidak menceritakan kepada isteri dan
ibu mertuanya.

Setelah seminggu Suzana membuat pembedahan muka,
Salmah begitu gembira melihat perkembangan muka anaknya dan memeluk
cium muka anaknya. Namun dendamnya terhadap menantu tidak pernah padam.
Doktor tersenyum melihat kegembiraan Suzana dan ibunya.

Salmah
bertanya kepada doktor dengan penuh harapan siapakah insan yang sanggup
mendermakan kulit untuk pembedahan muka anaknya. Doktor terdiam
seketika lalu menjawab.... ..penderma tersebut menyuruh saya agar tidak
memberitahu akan identitinya kepada puan. Salmah akur dan kecewa dengan
jawapan dari doktor tersebut dan mencium muka anaknya berkali-kali.

........ ......... ....

Sebenarnya
Doktor telah menyimpan rahsia Razman yang mana telah mendermakan kulit
punggungnya untuk pembedahan muka isteri kesayangannya. Cuba lah kalau
rahsia ini terbongkar dan Salmah (ibu mertuanya) tahu yang pipi anaknya
di cium berkali-kalai itu adalah kulit punggung menantunya yang
dibenci. Macamana erkkk reaksi ibu mertua

hahaha..lwak tol cite ni.aku bace pon cam siyes je mule..hahaha..amcm bes x..hahaha..MySpace

credit to isuhangat.net
Continue reading...
2 Jeritan korang 3/08/2010 09:05:00 AM

Cantiknye Bubble Ni Pecah

Posted by Din - Filed under ,
kali ni aku nak share ngn korg gmbr bubble time dia pecah..siyesli lawa n amazing ah mse dia pecah tu..bgtu indah ciptaan tuhan ni ye..ish3 kagum gile aku ni tau..ok jom kita lyn gambar2 ni ye..MySpace
Continue reading...
5 Jeritan korang 3/08/2010 04:54:00 AM

Bandar Tepi Curam

Posted by Din - Filed under , ,
Allo kawan2ku sekalian..hahaha..kali ni aku nk tnjuk kat korg gambr rumah yg duk tepi curam..ish cmne la rpenye rmah duk tepi curam kan..aku yg tgk pon rse tkot je..pe pon jom lyn gmbar ni..MySpace

 
Continue reading...
0 Jeritan korang 3/08/2010 03:39:00 AM

Inilah Dia Rahsia 13 Rukun Solat

Posted by Din - Filed under , ,
Assalamua'laikum kawan2 ku semue..kli ni ingin mmberi sdkitinfo pasal ilmu islam la plak..
klu asik ngn dunia pon xblh jgk kn..so ni aku nk cte sedkit ttng klbhn rukun dlm solat..
smoga kita dpt ambil pe yg baik n buang pe yg buruk..

Inilah dia rahsia as-solat, sebagai peringatan bagi yang dah tahu atau panduan bagi yang baru tahu......
Continue reading...

Sunday, March 7, 2010

3 Jeritan korang 3/07/2010 07:52:00 PM

Model Batang Mancis

Posted by Din - Filed under ,
Hemm ape ye yg kita blh gunakn btng mncis ni scra kreatif ek..hihi..haa ni aku ada gmbr yg org wat ni mmg kreatif r..dia blh bina model hnya dgn mnggunakan btng mncis je..wooohoo~~~
jom kwn2 lyn gmbr kat bwh ni..hihi..MySpace




 
Continue reading...
0 Jeritan korang 3/07/2010 07:38:00 AM

Komputer

Posted by Din - Filed under , , ,
Selamat sejahtera dan bertemu lagi kita dlm rncgn.........mne da rncgn ape2 la..huk3..
ok kali ni aku nk bercerita pasal kmputer la plak kan..hihi..ada la ilmu ckit ttng komputer ni..
saje mau kongsi ngn korg smue ni kan..ok aku nk cite skang ni cmne nk wat desktop n ape yg perlu ada..

1. Processor:

Haa yg ni pnting r..klu xda otak cmne nk jlankan..ok proc yg ada skang n popular adlh Intel ngn AMD..ape beza dua ni adlh Intel adlh lagi laju, pngunaan kuasa atau power yg rndah dan tak cpt panas..AMD pula lbh tnggi power consumption n cpt pns..AMD ni slalu org pilih utk main game r..Intel lak org yg slalu wat keje r..sbb leh bkak bnyk prgrm dlm satu mase..

Continue reading...
8 Jeritan korang 3/07/2010 01:05:00 AM

Tak Sampai Hati Nak Makan

Posted by Din - Filed under ,
Haaa agak2 ape yg aku xsmpai hati nak makan ni ek..kwn2 cbe teka..hihi..
Tp yg ni mmg rse mcm nk smpan je xnk mkn dah..hua3..kwan2 nk tau ape x yg aku mksdkan ni..ekeke..
Ok2 jgnla mrh ye ni aku nk tnjuk gmbr mkanan yg aku xsmpai ati nk mkn..huhu..

Continue reading...
0 Jeritan korang 3/07/2010 12:34:00 AM

Islamic Institution

Posted by Din -
ape kabar semue rakan2 ku..arini aku rse nk bercrta ckit ttng sbjek II yg aku amik skang ni..
sbjek ni dia mngjar kita ttng mnjlnkan sesuatu institusi dgn mngunakn care islam..
bnyk mklumat dan ilmu yg ptng dpt aku amik dri sbjek ni..so aku nk cte ckit r tntg slh satu komponen yg bgus dlm II ni iaitu syura..

Continue reading...

Saturday, March 6, 2010

0 Jeritan korang 3/06/2010 05:55:00 AM

Ads On Blog

Posted by Din -
emm skang ni nk mncbe ltk ads kat blog aku lak..sje nk cri pnglmn n ofcos la duit ckit..hihi..sape2 yg dtg mlwat blog aku ni blh r clivk ads aku tu ek..
aku ada dua ads yg aku msuk..nuffnang ngn advertlets..so korg tkn jela mne satu pon ye..yela tkn jela smbil tolong aku ye..haha..tq semue..MySpace
Continue reading...
3 Jeritan korang 3/06/2010 02:52:00 AM

Pasal Budu....

Posted by Din - Filed under , ,
haa kawan2 ku sekalian..penah ke anda mndgr nama budu ni..
mesti pnh bukan..xknla xpenah kan..huk3..so ni aku nk cte skit sal budu ni..MySpace




Budu merupakan makanan traditional Kelantan yang diperbuat daripada ikan bilis atau udang bari yang dijeruk sehingga hancur.
Budu atau sos bilis yang berasal dari negeri sebelah pantai timur Malaysia ini mendapat perhatian dan menjadi kajian para ahli pemakanan berkhasiat Jepun, Amerika Syarikat, Australia, New Zealand dan Jerman.
Penemuan baru-baru ini membuktikan kandungan budu memiliki gluthaione sebagai bahan antioksidan, mengeluarkan sisa toxic dan meningkatkan daya tahan tubuh (immune) yang dapat memerangi pelbagai penyakit merbahaya dan menghalang kanser.
Kenyataan ini bagaikan satu kejutan bagi golongan yang selama ini memperlekehkan kewujudan budu yang dianggap makan “kuno”.
Continue reading...
0 Jeritan korang 3/06/2010 12:56:00 AM

Take a break N'joy

Posted by Din - Filed under , ,
Boss: Where were you born?
Sardar: India ..
Boss: which part?
Sardar: What 'which part'? Whole body was born in India .

2 sardar were fixing a bomb in a car.
Sardar 1: What would you do if the bomb
explodes while fixing.
Sardar 2: Dont worry, I have one more.

Sardar: What is the name of your car?
Lady: I forgot the name, but is starts with 'T'.
Sardar: Oh, what a strange car, starts with Tea. All cars that I know start with petrol.

Sardar joined new job. 1st day he worked till late evening on the computer. Boss was happy and asked what you did till evening.
Sardar: Keyboard alphabets were not in order, so I made it alright.

Museum Administrator: That's a 500-year-old statue u've broken.
Sardar: Thanks God! I thought it was a new one.

At the scene of an accident a man was crying: O God! I have lost my hand, oh!
Sardar: Control yourself. Don't cry. See that man. He has lost his head. Is he crying?

Sardar: U cheated me.
Shopkeeper: No, I sold a good radio to u.
Sardar: Radio label shows Made in Japan but radio says this is 'All India Radio! '

NOW THE LAST TWO ULTIMATE:
In an interview, Interviewer: How does an electric motor run?
Sardar: Dhhuuuurrrrrrrrrr. .....
Inteviewer shouts: Stop it.
Sardar: Dhhuurrrr dhup dhup dhup...

Tourist: Whose skeleton is that?
Sardar: An old king's skeleton.
Tourist: Who's that smaller skeleton next to it?
Sardar: That was same king's skeleton when he was a child.


credit to Umplife...
Continue reading...
0 Jeritan korang 3/06/2010 12:21:00 AM

Panasss

Posted by Din -
adoi sibuknye diri ni sampai xda nk update pon blog aku ni.ish3..
aduh npe ek zaman skang cuaca pns gile..skang kat ump ni pnyela pns ptng2..MySpace
dah smpai musim pnas kot..hahaha..sjak bile negara kita ni ada bermusim2..wakakka..MySpace

sedar xsedar dh bln 3 dah kita ye..nnt hjung bln 4 dah nk final..kjp lak rse mse berlalu ye..ari tu duk sibuk ngn dikir barat..tah bile da org mntak wat prsmbhn lak ni..mau g feskum oi kwan..eh btol x aku eja tu..hahaha..MySpace

rpenye dah lme jgk aku duk berdikir ni..dri form 2 lagi..pnye la lme..
satu thun pon aku xtnggl nk berdikir ni..kt matrik ari tu pon msuk jgk..
kat cni pon msuk jgk..haha..kdng2 mak aku pon tny xhbs2 ngn dikir ke..haha..
nk wat cmne dah mnt mak..korg pon klu dh mnt msti join jgk kn..hihi..

xpe2 sbb ni pon utk kita hdopkn bdaya kita..xkn nk tnggl trus bdaya bngsa kita kn..
so sme2la kita berjuang utk memartabatkn bdaya kita..ewah3..haha..MySpace
Continue reading...
Related Posts with Thumbnails

Followers